IK HEB NOOIT GESPORT. HOE START IK VERSTANDIG?

Met de basis! Wist jij bijvoorbeeld dat je als absolute beginner voornamelijk resultaat haalt met krachttraining? Het is zeker mogelijk om die stille wens of verloren droom waar te maken. Hierbij heb jij gewoon extra aandacht nodig! Een intensieve persoonlijke begeleiding zorgt ervoor dat jij je goed blijft voelen tijdens dat proces van verandering. Je gaat medisch verantwoord te werk en je geeft jezelf minstens een volledig jaar de tijd om uit die startblokken te schieten! Gewoon fitter worden vraagt geen sportief talent.

 

VAN MIJN DOKTER MOET IK MEER BEWEGEN, HOE START IK MEDISCH VERANTWOORD?

In dit geval is het belangrijk dat je de PARQ (Physical Activity Readiness Questionnaire) invult. In deze vragenlijst geef je belangrijke medische informatie mee zodat Eline voldoende rekening kan houden met jouw gezondheid. Uiteraard heb je nood aan nieuwe gewoontes. Dankzij beweegadvies op maat geraak je gemotiveerd. Je slaagt erin een strakker uiterlijk te krijgen, je gewicht te stagneren en een eventuele maagring toch achterwege te laten. Vervolgens bouw je een basisconditie op en train je blessurevrij. Uiteraard komen er moeilijke tijden met een wisselende motivatie. Weet dat, eenmaal aangekomen in de beweegruimte, Eline je zal motiveren. Het is aan jouw om je lichaam plechtig te beloven dat het een wekelijks beweegmoment krijgt!

 

HOE KAN IK MEER BEWEGEN ONDANKS MIJN RUG-, NEK- EN SCHOUDERKLACHTEN?

Lichamelijke klachten maken het moeilijk om op een correcte manier te trainen. Een allesziend oog met de nodige aandacht voor jouw beperkingen is een must! De oefeningen worden aangepast aan jouw mogelijkheden zodat je pijnvrij en blessurevrij kan bewegen binnen jouw grenzen. De basistraining geeft voldoende ruimte om in een kleine groep voldoende persoonlijke aandacht te krijgen. Zo werk je in een veilige omgeving aan een correcte lichaamshouding.

 

MET MIJN DIABETES TYPE II HEB IK LAST VAN WISSELENDE BLOEDSUIKERWAARDEN. HOE KAN IK EEN TRAINING VOLGEN REKENING HOUDEND MET MIJN HYPO?

Wanneer je deze vraag leest, ben je waarschijnlijk een diabetes type II patiënt én bezig met het belang van bewegen voor jouw gezondheid.. Daarmee win je alvast mijn sympathie, want jij bent opzoek naar een oplossing! Wist jij dat diabetes type II omkeerbaar is? Door aan intensieve krachttraining te doen kan je het inspuiten van insuline uit stellen. Tijdens zo'n pittige training kan een hypo voorkomen. Weet dat er altijd honing in de beweegruimte beschikbaar is, speciaal voor diabetes patiënten met een dipje. Even zitten en je kan weer verder.

 

IK WANDEL EN FIETS VAAK. IS DAT NIET VOLDOENDE OM FIT TE WORDEN?

Wandelen en fietsen zijn bewegingsvormen die je uithouding verbeteren. Tenminste... als je jezelf uitdaagt tijdens het wandelen en fietsen door het tempo op te drijven tot je ademhaling versnelt en je begint te zweten. Hoe meer je kan babbelen, hoe minder uitdaging voor je fitheid. Naast je uithouding, is je spierkracht bepalend voor je fitheid. Blijf zeker wandelen en fietsen en ontdek hoe een bijkomende wekelijkse krachttraining je fitheid een boost geeft!

 

THUIS HEB IK ENKELE FITNESSTOESTELLEN. WELKE MEERWAARDE BIEDT EEN TRAINING BIJ BEE FIT?

Zou jij een Ikea kast in mekaar kunnen zetten zonder handleiding? Wel, dat is vergelijkbaar met een fitnesstoestel aan huis. Zolang je niet weet hoe je jouw lichaam in de correcte houding plaatst voor elke oefening, om vervolgens de intensiteit, aantal herhalingen, gewichten,... te kiezen, heb je weinig resultaat. Het is verstandig om eerst de handleiding van je lichaam te leren, zodat je nadien doordacht te werk kan gaan. Nieuwe inzichten zorgen ervoor dat jij een stap verder gaat met je eigen materiaal tijdens je thuistraining.

 

ALS DOORGEDREVEN DANSER, YOGI, ... WIL IK LENIGER WORDEN, HOE BEHAAL IK ECHT RESULTAAT?

Je denkt waarschijnlijk aan pijnlijke stretchingen die je lang moet aanhouden. In feite is het een doordachte combinatie van verschillende stretchtechnieken die je lenigheid naar een volgend niveau brengen. Om je lenigheid écht te kunnen gebruiken tijdens een dansbeweging of een yogahouding, moeten je omliggende houdingsspieren voldoende sterk zijn. Verder is het mogelijk dat je al een hele tijd vast zit op een bepaald level en niet verder geraakt in je split, je backbend, ... omdat bepaalde spieren te kort zijn. Enkel stretchoefeningen voor die specifieke spieren zullen je verder helpen. Tijdens een 1 op 1 Bewegingscoaching krijg je een stretchschema op maat zodat je je grenzen kan verleggen.

 

KAN IK AFVALLEN DOOR MEER TE BEWEGEN?

Neen, daarvoor moet je de nodige aanpassingen maken in je voedingspatroon. Als je het antwoord op deze vraag genuanceerd wilt begrijpen, geeft Eline graag extra uitleg, zodat je de werking van je lichaam leert kennen. Eline geef je nu met plezier al enkele tips mee! Stop met jezelf uit te hongeren! Ga goed gevoed door het leven en eet op regelmatige tijdstippen. Start een beweegschema met aandacht voor uithoudingstraining én krachttraining. Dit zorgt ervoor dat je in de eerste plaats je spiermassa kan behouden en in een volgende fase zelfs meer spiermassa opbouwt. Dit is dé sleutel tot een betere lichaamssamenstelling!